Kopalnia wiedzy na temat codziennych spraw
Pojęcie CRM – Customer Relationship Management (zarządzanie relacjami z klientem) robi zawrotną karierę w biznesie., niezależnie od branży. Firmy potrzebują innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą im nawiązać dobre relacje z klientami i skutecznie nimi zarządzać. Dobra obsługa i pozytywne doświadczenie klienta można przekuć w sukces finansowy, a wykreowanie lojalnego klienta powinno być jednym z priorytetów każdego biznesu.
Warto zauważyć, że jeśli chodzi o CRM, to nie ma jednej skończonej definicji tego zagadnienia. To, co powtarza się w różnych ujęciach tematu to procedury i narzędzia, służących organizacji kontaktu z klientami, oraz jego stałym wspieraniu. CRM bywa ujmowane w szerszym lub węższym kontekście, raz mowa jest o strategii marketingowej czy nawet filozofii firmy, raz o technologii wspierającej budowanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami.
Systemy CRM to niezastąpione narzędzie biznesowe, obejmujące wiele procesów związanych z obsługą sprzedaży, marketingiem, obsługą posprzedażową. Chodzi nie tylko o odpowiednią organizację tych procesów, ale również automatyzację i koordynację działań.
Niewątpliwą zaletą systemów CRM jest ich elastyczność i możliwość dopasowania do specyfiki branży i konkretnych potrzeb danej firmy. Taka technologia może równie dobrze sprawdzić się w dużym przedsiębiorstwie o międzynarodowym zasięgu, jak i w małej lokalnie działającej firmie. Wszystko zależy od zastosowanej technologii i umiejętnego wdrożenia.
Rynek CRM zdominowało parę firm ? wśród nich warto wymienić Salesforce (platforma Sales Cloud) i Microsoft (Dynamics 365). Zaś wdrożeniami zajmują się partnerzy tychże liderów. To firmy konsultingowe , które potrafią doradzić najkorzystniejsze rozwiązania i na bazie dostępnego oprogramowania skroić system na miarę potrzeb i oczekiwań klienta. Tylko odpowiednio zaimplementowany system CRM może przynieść firmie realne korzyści.
Wdrożenie systemu CRM wymaga czasu i cierpliwości, konieczna jest bowiem nowa organizacja procedur, wszyscy pracownicy muszą się nauczyć właściwie go używać, wykorzystując wszystkie jego możliwości.
Back to top · WordPress is using WordPress and the free Snag theme.