CRM – nowoczesne narzędzie w biznesie

W biznesie liczy się innowacyjność i patrzenie w przyszłość. Współczesne rozwiązania technologiczne pozwalają rozwijać biznes, skutecznie pozyskiwać klientów, automatyzować i usprawniać wiele procedur w firmie. Dużą popularnością zwłaszcza w dużych organizacjach i przedsiębiorstwach cieszą się systemy informatyczne służące do zarządzania relacjami z klientami (ang. Customer Relationship Management) – CRM. W tej kategorii istnieje wiele rozwiązań produkowanych przez renomowane firmy informatyczne (jak Microsoft, Salesforce).

Mogą one być oparte na modelu chmury obliczeniowej, rozbudowanej platformy czy aplikacji. Ich zadaniem jest przeorganizowanie procedur firmowych w dziedzinie obsługi klienta, sprzedaży, marketingu, zarządzania relacjami z klientami, służąc w ten sposób podniesieniu zysków firmy, poprawieniu jej efektywności, sprawności działania, przekładając się także na satysfakcję klientów.

W dobie ogromnej konkurencji każda szanująca się firma powinna zainteresować się tematyką CRM, która nie sprowadza się tylko do gotowych rozwiązań informatycznych, ale jest także traktowana jako filozofia funkcjonowania firmy, strategia marketingowa, którą warto wdrożyć w biznesie.

Większość rozwiązań informatycznych typu CRM wymaga skomplikowanych wdrożeń. Specjalizują się w nich firmy konsultingowe, tzw. integratorzy. Są to firmy, które nierzadko są partnerami największych producentów platform i systemów CRM. Dzięki temu znają wszystkie niuanse ich funkcjonowania. Stoi przed nimi trudne zadanie – muszą dokładnie wsłuchać się w potrzeby firmy i dostosować do nich odpowiednie rozwiązania. Systemy CRM dostępne są w różnych wersjach i charakteryzują się sporą elastycznością, nie są to sztywne programy, w których nie można nic zmienić.

Firmy zajmujące się integrowaniem, wdrażaniem systemów CRM, jak np. Microsoft Dynamics CRM czy Salesforce Sales Cloud, zatrudniają wyszkolonych specjalistów – inżynierów i konsultantów, posiadających odpowiednie certyfikaty i doświadczenie w branży. Dzięki temu firmy zlecające wdrożenie któregoś z czołowych produktów CRM mogą mieć pewność wysokiej jakości usług.



Comments are closed.

Back to top · WordPress is using WordPress and the free Snag theme.