Wygoda krzeseł biurowych

krzesło irysNieodpowiednie krzesła w biurze mogą być przyczyną wielu schorzeń. Wiele osób, cierpiących na bóle kręgosłupa, żylaki czy hemoroidy nie zdaje sobie sprawy, że nękające ich dolegliwości są skutkiem przebywania zbyt długo na nieodpowiednich fotelach biurowych. Przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy dość precyzyjnie opisują, w jakie krzesła powinno być wyposażone miejsce pracy przy komputerze. Oczywiście w praktyce bywa z tym różnie. Wyliczono, że w czasie aktywności zawodowej, ludzie spędzają w pozycji siedzącej około 10 lat. Zatem warto poznać wymagania i osobiście zadbać o swój komfort pracy oraz o swoje zdrowie.

Dobrze dobrane krzesło biurowe pomaga utrzymać fizjologiczną pozycję kręgosłupa. Zgodnie z przepisami krzesła do pracy przy stanowisku komputerowym powinny być stabilne i mieć co najmniej pięciopodporową podstawę z kółkami. Krzesła tego typu powinny obowiązkowo umożliwiać regulację wysokości siedziska w zakresie 40-50 centymetrów od podłogi oraz posiadać regulację pochylenia oparcia o 5 stopni do przodu i 30 stopni do tyłu. Siedzisko i oparcie muszą być wyprofilowane w stosunku do naturalnej budowy ludzkiego ciała. Krzesła do pracy przy komputerze muszą posiadać podłokietniki i umożliwiać obrót wokół osi pionowej o 360 stopni.

Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, że lekceważąc te wymagania, naraża się na sankcje. Spora część z nich jest zdziwiona, że w czasie kontroli inspektorzy pracy wytykają im niedociągnięcia. Okazuje się, że nawet najbardziej ekskluzywne modele foteli biurowych nie zawsze zapewniają standard, którego wymaga prawo. Zamiast oceniać krzesła po marce czy cenie, warto poświęcić więcej czasu i sprawdzić, czy rzeczywiście posiadają wszystkie, istotne dla pracownika funkcjonalności.



Comments are closed.

Back to top · WordPress is using WordPress and the free Snag theme.