Reklama zewnętrzna – outdoorowa

bilbordReklama zewnętrzna jest coraz bardziej skuteczna. Wiąże się to z rozwojem techniki telewizyjnej i wpływu tej dziedziny na outdoor. Współczesne banery reklamowe przyciągają wzrok. Standardem stały się ogromne reklamy, wyświetlające przekazy reklamujące konkretne produkty. Tego typu nośniki treści tak bardzo przyciągają wzrok odbiorców, że specjaliści w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego sugerowali ich ograniczenie, ponieważ zbytnio absorbują uwagę kierowców.

Rosnącą efektywność technik reklamy zewnętrznej potwierdzają badania intensywności kontaktów z nośnikami. W ramach badań, które przeprowadzano regularnie co kilka lat, rejestrowano na wideo natężenie ruchu pojazdów, transportu miejskiego oraz przechodniów w pobliżu miejsc, w których umieszczono banery reklamowe. W badaniu liczono osoby, które widziały eksponowany na nich przekaz reklamowy oraz osoby, które zapamiętały ten przekaz. Okazuje się, że w obu kategoriach odsetek ludzi rośnie.

Współczesna technika daje nieograniczone możliwości kreacji reklamy outdoorowej. Statyczne banery reklamowe, w postaci zwykłych plandek, spotyka się coraz rzadziej i w zasadzie jedynie na terenach mało zamieszkałych. W miastach przeważają nowoczesne, trójwymiarowe billboardy, które często posiadają elementy wystające poza obręb nośnika. W stałym użytku są różne nadruki na porę nocną i dzienną, Reklamy są również wyświetlane na budynkach, chodnikach, a nawet na zachmurzonym niebie. Takie możliwości przekładają się jednoznacznie za zainteresowanie odbiorców, a co za tym idzie, na skuteczność kampanii.



Comments are closed.

Back to top · WordPress is using WordPress and the free Snag theme.